sobota, 6. april 2013

Višek UMETNOSTi

Marina Abramovič, ena izmed najbolj opevanih umetnic današnjega časa – vsaj takšen vtis sem dobila na podlagi objav so-likovnikov in medijev.



Zato sem si ogledala njeno okrog uro in pol trajajoče predavanje, katerega povzetek lahko izrazim s kratkim WTF.!. Kasneje sem zasledila, da se bo na TVju prevajal dokumentarec o tej t.i. umetnici, kar sem objavila na FB strani študentov za likovno umetnost in jih povprašala po mnenju. Po ogledu dokumentarca 'mi je vdarlo ven'. Izrazila sem, da v njenem delovanju ne vidim umetnosti, ampak zlorabo lastnega telesa in mindfucke. In naletela sem na nestrinjanje. Stekla je debata, nihče pa mi ni znal umetnice in njenega dela približat tako, da bi se mi zdela/zdelo smiselno.

Začela sem se spraševat, kje je srž konflikta in tako sem dojela, da bo kar v sami definiciji, ki jo imamo posamezniki vkodirano pod besedo 'umetnost'. Pa sem preko FB o tem vprašala ljudi (Destonijce), ki so mi do zdaj dajali najbolj relevantne odgovore.

I've met the concrete conflict about the word 'art'. I've program into myself a thought that the real art is life and that the artist is who is one with life... Now it is happening to me, that I'm in conflict with what others perceive and define as art. Who (all) will help me with own redefinition of word?
Marlen Vargas Del Razo?
(Naletela sem na konkreten konflikt glede besede 'umetnost'. Vprogramirala sem si misel, da je prava umetnost življenje in da je umetnik ta, ki je eno z življenjem… Zdaj se mi dogaja, da sem v konfliktu s tem kar drugi dojemajo in definirajo kot umetnost. Kdo (vse) mi bo pomagal z lastno re-definicijo besede?)

Z dvema videoposnetkoma se je odzval Gabriel, ki ni govoril konkretno o redefiniciji besede umetnost, je pa razložil po kakšnem postopku ljudje vnašamo definicije vase:
'You follow this (selected amount of) consepts and when you see the patern that you want to see, you say - MG - the true!'
(Človek sledi določeni količini konceptov/zamisli/osnutkov in ko opazi vzorec, ki ga želi videti, reče – moj bog – TO je resnica!)

Z namenom da bi se izognila subjektivnim definicijam / osebnim resnicam – kolikor je to pač mogoče, sem pogledala definicijo besede umetnost v slovarju.
Umetnost = dejavnost, katere namen je ustvarjanje, oblikovanje del estetske vrednosti.
Za besedo življenje lahko prav tako rečemo, da je dejavnost, katere namen je pre-ustvarjanje… kar pa se tiče estetike, pa jo dojemam kot sistemsko besedo, ki obstaja v nasprotju lepo-grdo, ki je odvisno od posameznikovega dojemanja in definiranja in je torej nerelevantna. (Poznamo celo estetiko grdega, smeh.)

Tako sem se odločila, da bom redefiniranje besede umetnost preložila na kasnejši čas, ko bom imela več uvida, medtem pa se bom vzdržala debat o tem kaj je umetnost in kaj ne. Izrazila bom le perspektivo o ne/smiselnosti sporočila posameznega ‘umetniškega’ dela.
Brez te čustvene navlake in stopnjevanja konflikta s katerima sem se podala v debate o Marini kot o umetnici. Enostavno nepotrebno.!.

Navsezadnje je na moj SOS klic le odgovorila Marlen. Njeno mnenje sem želela zato, ker tudi sama študira umetnost in hkrati z drugimi preko videov deli samorealizacije in perspektive z ogromno zdrave pameti. Super kvaliteten material – priporočam: 




Saj je tudi Marina na nek način svoje lastno umetniško delo. Ampak njena izhodiščna točka ni kar je najboljše za vse, kar je najboljše za fizično realnost. Ona je zasvojena z energijo pozornosti od drugih… in je v ta namen pripravljena zavestno in namerno škodovat lastnemu telesu. In to je nesprejemljivo. 


Ni komentarjev:

Objavite komentar